Τετάρτη, 25 Ιανουαρίου 2017

Πως βάζουμε μπρος το αυτοκίνητό μας όταν έχει πέσει η μπαταρία


Ένα από τα συνηθισμένα προβλήματα που παρουσιάζονται σε όλους που έχουν αυτοκίνητο, είναι και αυτό της πτώσης της ενέργειας της μπαταρίας. Το φαινόμενο αυτό αντιμετωπίζεται συχνά από το σύνολο των οδηγών και ορισμένες φορές συμβαίνει αναπάντεχα, με αποτέλεσμα να μένει το όχημα ακινητοποιημένο. Ο πιο ασφαλής τρόπος για να αποφύγουμε αυτού του είδους τα προβλήματα, είναι φυσικά να κάνουμε τακτικούς ελέγχους στο αυτοκίνητό μας, τόσο για ηλεκτρολογικά όσο και μηχανολογικά ή άλλου τύπου προβλήματα. Έτσι είναι βέβαιο ότι μπορούμε να προλάβουμε το πρόβλημα, ακόμη και πριν την εμφάνισή του.
Έμεινα από μπαταρία
Ο τακτικός έλεγχος της  μπαταρίας αυτοκινήτου  είναι άλλωστε επιβεβλημένος, αφού εκτός του ότι μας δείχνει πότε θα πρέπει να αλλάξουμε το συγκεκριμένο ανταλλακτικό, αποτελεί και μία ένδειξη της καλής λειτουργίας του ηλεκτρολογικού μας συστήματος σε όλο το όχημα. Για παράδειγμα αν έχουμε κάνει αλλαγή πρόσφατα και στις μετρήσεις μας δούμε ότι έχει πέσει η τάση, αυτό μπορεί να σημαίνει κάποια βλάβη στο δυναμό ή κάτι άλλο στο όχημά μας.
Παρ’ όλα αυτά πολλές φορές μένουμε από ενέργεια φόρτισης και το όχημα ακινητοποιείται. Τι κάνουμε τότε; Πώς μπορούμε να βάλουμε το αυτοκίνητό μας μπροστά έστω για μέχρι να το οδηγήσουμε στο συνεργείο;

Α – Καλούμε τεχνικό συνεργείο – οδική βοήθεια
Μία περίπτωση είναι να καλέσουμε ένα οδικό συνεργείο το οποίο θα αναλάβει να μας εκκινήσει το αμάξι, εφόσον αυτό είναι δυνατόν, αλλιώς να μας μεταφέρει στο συνεργείο για διάγνωση και αντικατάσταση ανταλλακτικού.

Β – Εκκίνηση οχήματος με ώθηση
Η μέθοδος αυτή είναι πασίγνωστη στους παλαιότερους. Έχοντας το κλειδί στη μίζα στη θέση ΟΝ, βάζουμε ταχύτητα (δευτέρα) και αφού απομονώσουμε, λύνουμε το χειρόφρενο. Κάποιος που θα μας βοηθήσει, ωθεί το αυτοκίνητο από πίσω προς τα εμπρός και όταν αυτό πάρει λίγη ώθηση (συνήθως σε κατηφορικό δρόμο), αφήνουμε την απομόνωση πατώντας λίγο γκάζι. Αυτό θα δημιουργήσει ένα μικρό ρεύμα εκκίνησης, ικανό να ξεκινήσει το όχημα για μία φορά.
Θα πρέπει να προσέξουμε ότι πολλά οχήματα νέας τεχνολογίας δεν ενδείκνυται να εκκινούνται με αυτό τον τρόπο.

Γ – Εφαρμογή Φορτιστή & Καλωδίων Εκκίνησης
Ο τρίτος τρόπος αυτός απαιτεί για την εκκίνηση του οχήματος εξωτερική πηγή φόρτισης, όπως είναι οι φορητοί φορτιστές ή ένα άλλο όχημα. Επίσης απαιτείται η χρήση καλωδίων εκκίνησης, τα οποία είναι ειδικά και μπορείτε να τα βρείτε σε καταστήματα με αξεσουάρ αυτοκινήτων και σε βενζινάδικα.
Τα καλώδια αυτά έχουν κόκκινες και μαύρες δαγκάνες σε ζευγάρια. Συνδέστε την κόκκινη άκρη στον θετικό (+) πόλο της μπαταρίας σας και την άλλη άκρη στον αντίστοιχο του άλλου οχήματος. Έπειτα κάντε το ίδιο και για τον αρνητικό (-) πόλο με τις μαύρες άκρες. Έπειτα εκκινήστε το γεμάτο όχημα και στη συνέχεια εκκινήστε και αυτό με την άδεια μπαταρία. Μόλις εκκινήσει, αποσυνδέστε προσεκτικά πάλι εναλλάξ τους πόλους και αφήστε το ακινητοποιημένο όχημα να λειτουργήσει λίγο ως ότου φορτίσει ελάχιστα η μπαταρία και να μπορεί να σας οδηγήσει στο συνεργείο.

Σας παραθέτουμε επίσης συνοπτικά και μερικούς λόγους για τους οποίους συχνά μπορεί να αδειάζει η μπαταρία.

Ξεχασμένα εσωτερικά ή εξωτερικά φώτα του οχήματος.
Πολλές φορές έχει τύχει να φύγουμε από το όχημα και να αφήσουμε αναμμένα τα εσωτερικά φώτα ή τα περιμετρικά φώτα το βράδυ και το πρωί όταν επιστρέψουμε, να παρατηρήσουμε πτώση της ενέργειας.

Παρατεταμένη ακινησία.
Άλλες πάλι φορές λόγω παρατεταμένης ακινησίας του οχήματος, η μπαταρία χωρίς να φορτίζεται μπορεί να καταναλωθεί μέσω συστημάτων που μένουν ενεργά, όπως ηλεκτρονικός εγκέφαλος αυτοκινήτου, immobilizer, συναγερμός, κλπ. 

Κακές επαφές στους πόλους – σημάδια διάβρωσης.
Μερικές φορές παρουσιάζονται σημάδια διάβρωσης στους πόλους της μπαταρίας  κάτι το οποίο μπορεί να ευθύνεται για την κακή συμπεριφορά του εν λόγω ανταλλακτικού.

Ολοκλήρωση κύκλου ζωής.
Κάθε μπαταρία αυτοκινήτου έχει ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα που αντέχει στις φορτοεκφορτίσεις. Συνήθως μετά από 4 χρόνια, καλό είναι να αλλάζει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου